Weer terug thuis - Reisverslag uit Dongen, Nederland van Cecile - WaarBenJij.nu Weer terug thuis - Reisverslag uit Dongen, Nederland van Cecile - WaarBenJij.nu

Weer terug thuis

Door: verhip

Blijf op de hoogte en volg Cecile

05 Augustus 2011 | Nederland, Dongen

Nou, daar ben ik dan weer even met het allerlaatste verslag van deze reis. Mijn vorige verslag kwam nog uit Bangkok, dit verslag komt weer uit het Nederlandse land, namelijk Dongen.

Het laatste weekend in Bangkok was lekker regenachtig. Waarschijnlijk wilden de weergoden mij laten wennen aan het Nederlandse weer ;) Op zondag ben ik nog samen met Jill naar Golden Mount geweest. Een tempel waar men vroeger de slachtoffers van de pest naar toe bracht. Daar werden de slachtoffers dan opgegeten door de gieren. Tegenwoordig is het een tempel met relikwieen (naar men zegt..). We zijn in ieder geval de tempel opgelopen en hebben daar rondgekeken.
Na het bezoekje aan de tempel hadden we allebei andere plannen voor de avond. Jill is samen met Belgische vrienden gaan eten. Ik heb in het guesthouse wat gegeten en gedronken, mijn souveniertjes op Koh San Road gekocht, patatjes gegeten bij een gerenomeerd restaurant met een heel bekend logo en daarna nog een drankje gedaan bij mijn hostel. Tijdens dit drankje begon het zodanig hard te regenen dat ik moest gaan schuilen aan een tafeltje bij de gevel. Aan de praat geraakt met de twee Nederlandse (hoe kam het ook anders... :S) jongens die voor mij zaten. Daar bij gaan zitten en verhalen over de vakantie uitgewisseld. Zij hebben geluk, want zij beginnen net.. Ik moest de dag daarna weer weg. Uiteindelijk is Jill er ook nog bijgekomen met haar vrienden, wat er toch een onverwachts late avond van maakte. Maar wel de perfecte afsluiter van deze vakantie in Thailand.

Maandag was ik van plan om naar een park in de buurt te gaan. De ober van mijn hostel vertelde dat hier ook Muy Thai trainingen worden gehouden, leek mij wel interessant. Helaas regende het zo ontzettend hard dat ik hier eigenlijk gewoon geen zin in had. Heb lekker mijn boek weer gelezen, nu echt de laatste souveniers gekocht en lekker gerelaxt. Later mijn rugzak helemaal leeggehaald en opnieuw ingepakt, gedouched en voor de laatste keer de rugzak naar beneden gesleept. Samen met Jill en een vriend van haar nog wat gegeten en gedronken. Toen om 21.00uur was het echt het moment van de waarheid.. De taxi naar het vliegveld stond klaar :(:(:(

Op het vliegveld snel ingecheckt en langs de douane gegaan. Ik blijf dat toch altijd een spannend moment vinden. Weet dat ik niets verkeerd heb gedaan, maar toch. Anyway, Jill vloog een uur eerder terug. Dus ik had nog een uurtje voor mezelf op het vliegveld. Weinig bijzonders gedaan moet ik zeggen, want wat valt er te doen op een vliegveld.. Juist.. niet veel.. ;) Behalve naar mensen kijken enzo. Goed, de terugvlucht was echt 1 van de betere vluchten in mijn leven. Het eerste stuk van Bangkok naar Cairo was uitermate relaxt. Twee stoelen voor mezelf :) wat dus betekent dat je redelijk goed kunt slapen. Wat ik volgens mij ook heb gedaan, want voor ik het wist kregen we het ontbijt en waren we aan het dalen. In Cairo nog even moeten wachten op de vlucht naar Amsterdam. Ook deze vlucht was lekker relaxt. Hier had ik 1.5 stoel voor mezelf (moest de tussenstoel delen met een ander meisje). Gezellig met zijn tweeen zitten praten en lachen. Eenmaal op Schiphol lekker de tandjes gepoetst, lenzen in gedaan, schoon vestje aangetrokken en richting de bagage gegaan. Deze kwam er vrij snel aan, deurtjes door en ja hoor!! Daar stonden papa, mama en Matthijs op mij te wachten. Was toch goed om ze weer te zien na een maandje reizen. Met elkaar nog wat gedronken en gegeten op Schiphol en toen richting huis..

De vakantie is nu echt afgelopen. Kan gelukkig nog nagenieten van de ruim 1200 foto's die er zijn gemaakt tijdens deze reis.
Voor een ieder die ooit twijfelt of je alleen op vakantie moet gaan.. DOE HET GEWOON! Het is echt een verademing :)
Hierbij houden ook deze reisverslagen op.. Wie weet tijdens een volgende reis.. Ben al bijna weer aan het plannen ;)

Bedankt voor het lezen en voor de toffe reacties!

Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dongen

Cecile

Actief sinds 05 Juni 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 9168

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vietnam!

04 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Thailand 2011

05 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Thailand 2010

06 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Rome 2011

26 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trouwerij in Kiev

Landen bezocht: