Warm, warm, warm... - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Cecile - WaarBenJij.nu Warm, warm, warm... - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Cecile - WaarBenJij.nu

Warm, warm, warm...

Door: verhip

Blijf op de hoogte en volg Cecile

14 Juli 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo allemaal,
Daar ben ik dan weer met een reisverslagje. Momenteel zit ik al voor een paar dagen in Kanchanaburi. Het vorige verslag was volgens mij vanuit Ayutthaya. Ik moet weer even bedenken wat ik daar allemaal in heb geschreven. Owja, de dag nadat Jill (de Belgische dame) is vertrokken hebben Michelle en ik een relaxdagje ingelast. Later opstaan, dagboekjes bijschrijven, kijken hoe laat de trein/bus naar Kanchanaburi zou gaan en weer relaxen. Uiteindelijk hebben we dan toch nog wel iets nuttigs gedaan. Overal werd vermeld dat het spectaculair moest zijn om 's avonds in het avondlicht langs de tempels te reizen. Zo gezegd, zo gedaan. Wij hebben 's middags een trip langs de tempels geboekt. Om half 7 werden we voor ons hostel opgehaald door de tuk-tuk die ons zou rondrijden. Samen met ons ging er ook nog een jongen mee. Weer een Nederlander.. Echt serieus, het stikt hier van de Nederlanders. Ik begrijp nu wel waarom ze ons een reislustig volkje noemen. Anyway, in de tuk-tuk de tempels bezocht. Speciaal dat zeker, maar ziet er eigenlijk net zo uit als Parijs of welke grote stad bij daglicht. Het spectaculaire moet nog komen!! Halverwege de tocht begon het namelijk te regen. Nee, geen 1 minuuts regenbuitje.. We hebben het hier over dikke regendruppels, felle bliksem en lange donders! Straten onder water, de tuk-tuk bleef van binnen ook niet helemaal droog (camera's en telefoons gelukkig wel). Gaaf was het zeker wel! Na deze 'barre' tocht nog wat met elkaar gegeten en gedronken.

De volgende dag ben ik met Michelle naar Kanchanaburi gegaan. Daar eenmaal aangekomen zijn we gelijk doorgegaan naar de tijgertempel. Toch wel iets wat je hier gezien moet hebben. Ik moet zeggen, vond het een ervaring om er te zijn. Maar het was wel schrijnend zeg.. Tijgers die voor pampus in een soort van dal liggen, alleen omdat wij toeristen er graag een fotootje van willen hebben. Maar goed, uiteindelijk toch maar gedaan. Wel een gekke gewaarwording om naast zo'n gevaarlijk dier te liggen.

Gister ben ik naar de watervallen van Erawan geweest. Zelf met de bus dit tripje geregeld en gedaan. Mooie ervaring, maar wat een tocht zeg. Ben geloof ik 3 keer kapot gegaan.. Tis wel ff 1.8 km de berg oplopen.. En dat is met dit weer toch wel een duidelijke intensieve klim.. Maar goed, eenmaal bij het bovenste plateau (wat maar weinig mensen halen) is het het afzien wel waard :) Lekker gezwommen tussen de visjes.. Supereng, maar wel grappig. Terug naar beneden gegaan en weer met de bus naar Kanchanaburi getrokken.
's Avonds met Lisette en Astrid afgesproken om wat te gaan eten, want ook zij zijn hier aangekomen. Was erg benieuwd naar hun verhalen over Angkor Wat. Dat wordt denk ik een bestemming voor volgend jaar.. Als ik die foto's en verhalen zie en hoor.. Pfff! Mooi hoor!

Wat de volgende bestemming is weet ik nog steeds niet. Dat wordt iets wat ik vanavond ga beslissen. Vanmiddag was ik er vrijwel zeker van dat ik via Bangkok naar het Zuiden zou gaan. Toch, vanavond heb ik iemand gesproken die morgenmiddag met de bus naar de drijvende markt gaat. Dit ligt iets verder richting het noordwesten van Kanchanaburi. Hij wil daar vroeg in de ochtend naar de markt gaan. Voordat de toeristen in grote getalen met de bus vanuit Bangkok komen.. Lijkt me wel een gave ervaring om de opstart van zo'n markt mee te maken. Daarbij is het morgen Buddha day. Geen idee wat dit precies inhoud, maar ook geen idee of er dan bussen rijden. In mijn volgende verslagje waarschijnlijk meer informatie hierover :)

Lieve menschen, zoals jullie zien vermaak ik me nog opperbest en kom steeds weer nieuwe mensen tegen. Sta er van versteld. Ik kan het echt iedereen aanraden. Ben nog geen moment alleen geweest vanaf mijn aankomst in Bangkok. De afgelopen 1,5 week zijn ook omgevlogen. Moet nu echt mijn tijd goed gaan inplannen om alles te doen wat ik wil doen. Toch blijven er denk ik altijd dingen die op mijn verlanglijstje blijven staan. Heb mensen gesproken die hier 4 maanden hebben gereisd en nu weer 2 weken terugkomen om de plaatsen te zien die ze toen niet hebben gezien. Ik bedoel maar..

Nou, hoop dat jullie weer van deze update hebben genoten. Ik vond het in ieder geval weer leuk om jullie op de hoogte te brengen (doe ik natuurlijk ook wel een beetje iedere keer via Facebook). Vergeet ongetwijfeld ook dingen te zeggen.. Maar: Gelukkig hebben we de foto's nog.. Die zeggen waarschijnlijk ook genoeg :)

Toedeledoki en tot de volgende keer!!

  • 15 Juli 2011 - 19:18

    Oma :

    Ha Cecile, ik ben nu net aangekomen in Dongen.
    Wij gaan morgen naar Zeeland, naar Johan en ALice.
    Blijf tot zondag bij papa en mama.
    Heb je verhaaltjes gelezen ik sta verstelt ervan wat jij alllemaal gezien hebt en doet.
    Nooit gedacht dat jij nog eens naast een tijger zou liggen.
    Je hebt al zoveel ondernomen, gewandelt, gefietst, gezwommen en veel mensen onmoet.
    Groetjes van Oma en ik ben zeer benieuwd naar de foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Cecile

Actief sinds 05 Juni 2011
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 9177

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vietnam!

04 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Thailand 2011

05 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Thailand 2010

06 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Rome 2011

26 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trouwerij in Kiev

Landen bezocht: